Čerstvá káva

Co čerstvá káva doopravdy znamená? Existuje vůbec čerstvá káva, jakožto určitý druh pražené kávy?

V současné společnosti je velké téma káva obecně a to nejen espresso, ale i jiné druhy přípravy kávy. Jsou označovány za alternativní, pokud budeme brát přípravu espressa v podobě, jak jej známe z gastronomie, čímsi jakož základní přípravou tohoto nápoje.

V principu pražení, se dá označit čerstvá káva jako okamžik, ale ne vlastnost.

Názory o „zatuchlé“ kávě, o „vyprchání“ kávy, která je balená s dobou spotřeby 18 měsíců, nebo jak může být káva kvalitní a „čerstvá“, když někde leží půl roku ve skladu či v obchodě?

Ochutnejte ji! Ne jednou, ale ochutnejte ji znova, za několik měsíců si ji objednejte znovu a věřte, že dostanete přesně tu stejnou, stejně kvalitní se stejnou chutí, jakou jste měli posledně. To je naše záruka.

Co je naprosto jisté, nikdy neuslyšíte pojem „čerstvá káva“ od velkých hráčů a zavedených kávových značek. Nelze vyjmenovat ani jejich část, kterých je na světovém trhu několik desítek tisíc, ale můžeme zmínit ty velmi známé, jako jsou Illy, Lavazza, Pellini či naše Chicco d’Oro. Tyto velmi kvalitní kávy nikdy nepodstoupí riziko, které by ohrozilo jejich pověst, kvalitu a chuť, jež po dlouhé roky rozvíjejí, udržují a na nichž celou svoji existenci pilně pracují. Nikdy nebudou tvrdit a zahrávat si populárním tvrzením o čerstvé kávě, protože moc dobře vědí, že něco jako „čerstvá káva“ ve smyslu pražení vlastně ani neexistuje. Nebo právě naopak v tomto kontextu ji mají plnohodnotně po celou dobu záruční lhůty ve speciálním balení až do doby jejího otevření.

Prvotřídní suroviny, perfektní přístup ke zpracování a naprosto vyvážená a stejná chuť kávy. Speciální vakuové balení s jednosměrným ventilem udržuje kávu mimo dosah kyslíku, který jako hlavní ovlivňuje její vlastnosti. To jsou principy, které jsou po dlouho dobu základním kamenem úspěchu dobrých pražíren.

Není nutné podlehnout trendům, ale prověřit kvalitu kávy na vlastní kůži. Každá pražírna byla někdy malá – lokální pražírna, ale jen svojí kvalitou a chutí mohla vyrůst. Vyrostla právě díky tomu, že její pražená káva lidem chutná. To je dostatečný důkaz.

Naše pražená káva a pražírna Chicco d’Oro tohle zvládla na velmi náročném švýcarském trhu a to již od roku 1949 a vede si stále lépe.

A to nejen ve Švýcarsku.

0 Tags: , ,